"Kto nie zna Pisma Świętego, ten nie zna Chrystusa" - Hieronim ze Strydonu (przełożył Biblię na łacinę w latach 382-406)
| Czy będziesz zbawiony? | You Tube | Chomik | Eioba | Nowe Przymierze audio | Siepomaga |
Nasz Codzienny Chleb | Słowo dnia | Slajdy z tekstami biblijnymi + inne materiały |
Szczególnie zapraszam na mój profil na Facebook'u

czwartek, 26 kwietnia 2018

EWANGELIA wg ŁUKASZA - ilustrowany komentarz (6)


  Rozmowa Gabriela z Marią:
Żadne słowo Boga nie pozostanie bez spełnienia. Maria odpowiedziała: Oto jestem — gotowa służyć Panu, niech mi się stanie według twojego słowa. 
Łk 1,37-38 eib
💗
  PANIE Boże, chwała Tobie za Twoją wierność, za to, że czynisz, co obiecujesz...

  Tego miała na sobie doświadczyć Maria: słowa anioła miały się spełnić! Bóg potrzebował jednak
pokornej służebnicy Pańskiej, i Maria okazała się taką osobą – gotową służyć Panu, gotową, żeby
stało się to, co obwieścił Bóg przez Swego posłańca...


  Mamy tu przykład, zawsze aktualny przykład takiej postawy, która miła jest Bogu! Maria nie wzbraniała się poddać pod Boży plan, którego na pewno do końca nie rozumiała jeszcze, ale pokornie wyraziła swoją wolę udziału w nim – pomimo ryzyka, jakie się z tym wiązało, bo panna z dzieckiem wtedy nie była czymś tak prawie zwyczajnym, jak obecnie...

  "Żadne słowo Boga nie pozostanie bez spełnienia." (inne przekłady mają: "Dla Boga bowiem nie ma nic niemożliwego.") - to wspaniała zachęta by być gotowym na podjęcie nawet sporego ryzyka, żeby tylko uczestniczyć w czymś: może małym... może wielkim... ale zawsze w tym, co jest od Boga, jeśli to On nas do czegoś zaprasza...

  Odpowiedź Marii jest zaskakująco pozytywna, bo znamy z Biblii kilka powołań, jakie Bóg
kierował do ludzi, i zdarzało się, że oni nie byli tacy chętni. Mojżesz wymawiał się wadą
wymowy... Jeremiasz młodym wiekiem... 
Tylko o Izajaszu czytamy coś, co koresponduje z postawą Marii; on sam sprawozdaje:
I usłyszałem głos Pana: "Kogóż poślę, któż Nam pójdzie?" Na to powiedziałem: "Oto jestem! Mnie poślij!" Iz 6:8 bp
  Jeszcze jedno zapewnienie odnośnie mocy Bożej:
Co niemożliwe jest u ludzi, możliwe jest u Boga. Łk 18:27 bw
  Mamy też zapewnienie obecności Jezusa przy tych, co pełnią Jego wolę:
A Jezus podszedł do nich i powiedział: „Otrzymałem pełną władzę w niebie i na ziemi. Idźcie więc i pozyskujcie uczniów we wszystkich narodach! Udzielajcie im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego! Nauczajcie ich, aby zachowywali wszystko, co wam nakazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do końca świata”. Mat 28:18-20 pau
  Jaka winna być nasza postawa wobec takich obietnic?! Jest nią z całą pewnością: wiara! Bóg obiecuje! Bóg czyni!
Chwała Bogu za to!
💗

cdn
---
źródło cytatów biblijnych 👉 Biblia Internetowa   
użyte skróty:
bw - Biblia Warszawska
eib - Biblia Ewangeliczna EIB
bp - Biblia Poznańska
pau - Biblia Paulistów


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Zapewne wkrótce zostanie opublikowany. Pozdrawiam :)