"Kto nie zna Pisma Świętego, ten nie zna Chrystusa" - Hieronim ze Strydonu (przełożył Biblię na łacinę w latach 382-406)
| Czy będziesz zbawiony? | You Tube | Chomik | Eioba | Nowe Przymierze audio | Siepomaga |
Nasz Codzienny Chleb | Słowo dnia | Slajdy z tekstami biblijnymi + inne materiały |
Szczególnie zapraszam na mój profil na Facebook'u

wtorek, 29 maja 2018

Niewidzialny świat + Słowa zmieniające życie


  👉 "Niewidzialny świat" to seria czterech wykładów na bardzo ciekawy temat... - chodzi o sferę spirytyzmu i okolic! 

  Moce demoniczne, bardzo wrogie Bogu i ludziom, naprawdę istnieją i nie ma z nimi żartów! Ten świat jest niewidzialny (to jego atut), ale nie znaczy, że nierealny!

  Niestety niektórzy lekceważąc zagrożenia, wchodzą na zakazany przez Boga (dla naszego dobra!) teren i wikłają się w coś, czego potem żałują, ale jest już za późno - o ile nie przyjdzie pomoc od Kogoś silniejszego, czyli od Boga!
Z 2 Listu do Koryntian 11,14 wiemy, że "szatan przybiera postać anioła światłości" - stąd tak ważne jest znać prawdę, aby nie ulec jego zwiedzeniom...
Polecam w/w wykłady! Powinny się okazać pomocne...


💥💥💥






SŁOWA ZMIENIAJĄCE ŻYCIE

Jakie ogólne PRAWDY oraz ich osobiste ZASTOSOWANIA 
wynikają z tekstu biblijnego, umieszczonego na grafice? 
Kategoria: Niezmienność
👉 źródło

PRAWDA 1: Pan Bóg jest niezmienny.
🔰
ZASTOSOWANIE 1: Uświadomienie sobie na czym polega Boża NIEZMIENNOŚĆ... Mogę się mylić, ale na tyle, na ile rozumiem Pismo Święte, to słowa: „Bóg jest niezmienny” trzeba rozpatrywać głównie w kategoriach Jego charakteru, nie zaś w zakresie Jego decyzji.
Można bowiem nie raz znaleźć w Biblii zapisane przykłady, jak Bóg coś zapowiada, a potem tego nie robi – czyli: można rzec, że zmienił plany i decyzje...
Niniwa – starożytna stolica Asyrii miała być zniszczona, o czym zawiadomił jej mieszkańców prorok Jonasz. Lecz na skutek podjętej bardzo mocnej pokuty nie doszło do zagłady Niniwy:
Bóg zobaczył wszystko, co uczynili i jak porzucili swoje złe postępowanie. Zlitował się więc Bóg nad nimi i nie zesłał na nich nieszczęścia, które im zapowiedział. Jon 3:10 pau 
Jest nawet taka ogólna zasada co do Bożego postępowania – ukazał ją Bóg prorokowi Jeremiaszowi, gdy kazał mu iść do garncarza, i przyjrzeć się jego pracy; prorok sprawozdaje: 
Wówczas PAN skierował do mnie następujące słowo:Domu Izraela, czy nie mogę postąpić z wami jak ten garncarz? - wyrocznia PANA. Bo jak glina w ręku garncarza, tak wy jesteście w moim ręku, domu Izraela.Raz postanawiam wykorzenić jakiś naród i królestwo, zburzyć je i zniszczyć. Lecz jeśli naród, na który wydałem taki wyrok, poniecha nieprawości, to i Ja odstąpię od mojego zamiaru.Innym razem postanawiam budować i ugruntować jakiś naród i królestwo.Lecz jeśli ten naród będzie źle postępować i nie posłucha mojego głosu, wtedy odstąpię od czynienia dobra, jakie zamierzyłem względem niego. Jr 18:5-10 pau 
Czyli, gdy idzie o konkretne działania, to mogą (nie muszą!) zajść większe czy mniejsze zmiany po stronie Boga; czyli On jest niezmienny, lecz nie w kategorii czynów (przynajmniej czasami, co tylko wyszło na dobre np. mieszkańcom Niniwy).

W czym zatem ta Boża NIEZMIENNOŚĆ się przejawia? Rozumiem, że w Jego charakterze: miłość, dobroć, prawość, łaskawość, itd. - Pan zawsze takim był, jest i będzie; oraz w Bożych przymiotach, które Go opisują, jak np. wszechobecność, wszechwiedza, wszechmoc... - trudno pomyśleć, żeby nagle Bóg przestał takim być! 
Wierzę, że Pan Bóg ma stale dobre nastawienie do ludzi – chce naszego dobra (wolność wyboru powoduje, że ludzie mogą pozbawić się tego dobra), co pięknie ilustrują słowa skierowane do Izraelitów w niewoli babilońskiej (ale myślę, że tu się Bóg nie zmienił):
Albowiem Ja wiem, jakie myśli mam o was— mówi Pan— myśli o pokoju, a nie o niedoli, aby zgotować wam przyszłość i natchnąć nadzieją.Gdy będziecie mnie wzywać i zanosić do mnie modły, wysłucham was. A gdy mnie będziecie szukać, znajdziecie mnie. Gdy mnie będziecie szukać całym swoim sercem, Objawię się wam— mówi Pan. Jr 29:11-14 bw
Wspaniała zachęta do szczerego szukania Boga, z obietnicą znalezienia...  
Chwała Bogu za to!
😊
A jak Ty odbierasz rozważany werset?...

Archiwalne rozważania z tej serii dostępne są na wirtualnym dysku 👉 OneDrive   
Tam również liczne inne materiały. Polecam!

💥💥💥


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Zapewne wkrótce zostanie opublikowany. Pozdrawiam :)